wróć
  • do "porady" >
  • do strony głównej


  • skomentuj
  • napisz do nas
  • Marian Chwastniewski

    Metoda 101 kroków


        Kilka informacji o nowej metodzie nauki czytania. Część rodzin edukujących domowo już z niej korzysta. Więcej na stronie http://www.wyspa.edu.pl

    Metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania
    NAUKA CZYTANIA I PISANIA KAŻDY RODZIC MOŻE NAUCZYĆ CZYTAĆ SWOJE DZIECKO.


    Elementarze „Poczytam ci, mamo” i książki do kaligrafii ” Napiszę ci, mamo” zawierają metodę 101 kroków w nauce czytania i pisania.

    Nazwa metody „101 kroków” odnosi się do 101 tekstów (46 w pierwszej i 55 w drugiej części).

    Dziecko po przeczytaniu tych tekstów oraz wykonaniu ćwiczeń znajdujących się obok każdej czytanki, osiągnie umiejętność płynnego czytania ze zrozumieniem.

    Kaligrafia jest dostosowana do elementarza „Poczytam ci, mamo” pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem – wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania – jak również niezależnie od niego. Dziecko pracując z kaligrafią nauczy się ładnie pisać.

    Metoda ta, stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.

        PODSTAWOWE WYROŻNIKI METODY 101 KROKÓW

    Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?

        PEWNY KAŻDY KROK W NAUCE CZYTANIA

    1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.

        ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA

    2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo-językowe.

        CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ

    3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.

        RÓŻNE WZORY LITER

    4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki – przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię, która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

        ZRÓŻNICOWANE TEKSTY

    5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia.

        RYM I RYTM

    6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytm

        WYSOKA JAKOŚĆ

    7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach.

        METODA KOMPLEKSOWA

    8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy je jednocześnie pisać.

    Do pobrania





    Marian Chwastniewski



  • skocz do góry